Verzenden en retourneren

Verzending

Zodra uw order succesvol is afgerond, zal de order binnen 3 werkdagen verzonden worden. Dus plaatst u een order op maandagmiddag 16.00 dan zal de order vóór donderdagmiddag 16.00 verstuurd worden en ligt de order vrijdag bij u op de mat. Uiteraard zijn wij afhankelijk van de snelheid van Post NL en meestal is dat binnen 1 dag. Mocht het langer duren kunt u zelf via de tracking Post NL benaderen om extra informatie op te vragen over uw zending.

Wij schrijven bewust over werkdagen en niet over dagen, want als u een order in het weekend plaatst, dan wordt de order op dinsdag verzonden. De dagen in het weekend tellen dus niet mee. Zodra de order verzonden wordt, krijgt u een tracking email binnen. Deze email is een bevestiging dat de order verstuurd en onderweg is. Let op dat deze mail wel eens in uw trash of spamfilter terecht kan komen. Bekijk deze dan regelmatig mocht u geen mails van ons ontvangen. Het gebeurt ook regelmatig dat klanten hun email adres verkeerd doorgeven, vervolgens komt er dan qua mail helemaal niets binnen uiteraard. Neem in dit geval even contact met ons op, wij kunnen zien welk email adres er is ingevoerd, gekoppeld aan het ordernummer en kunnen dit aanpassen mocht er een tikfout in zitten.

Retourneren

Retourneren is mogelijk binnen de wettelijke (wet koop op afstand) 14 dagen na ontvangst van de bestelling met behulp van de retoursticker die bij uw order zit. U betaalt echter zelf de kosten voor het retourneren (ongefrankeerde zendingen worden bij ons geweigerd). Volgens de wet moet een verkoper (eliteclothing.nl) hier melding van maken naar de klant toe, en bij deze doen wij dat ook. Bij binnenkomst van het geretourneerde product zullen wij het begeleidend schrijven tot ons nemen en lezen of er sprake is van omruilen of simpelweg retour met terugboeken van het bedrag. In het laatste geval behoeft er volgens de wet geen begeleidend schrijven bij. Wij zullen dan vrij direct overgaan tot creditering zodra u geen schrijven erbij geeft.

“Wanneer worden uw gemaakte retour verzendkosten wél teruggeboekt?” Op het moment dat aangetoond wordt dat er een fout van onze zijde heeft plaatsgevonden, dan zullen wij de gemaakte retourkosten vergoeden. Een fout is een ruim begrip maar bijvoorbeeld het opsturen van een verkeerde maat of een product met een duidelijk defect, dat zijn voorbeelden van fouten van onze zijde.

Mocht u een artikel willen ruilen/retourneren dan dient u de volgende stappen te nemen:

  • Voeg bij het pakket een begeleidend schrijven waarin u aangeeft wat de reden van retour is. Dit is wettelijk niet verplicht als het puur gaat om het terug vragen van het bedrag, maar bij ruilen moeten wij de reden weten om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn
  • Verpak de artikelen dusdanig dat beschadiging wordt vermeden
  • Gebruik de bijgeleverde retoursticker en plak die op de envelop of pakket
  • Bij het postkantoor laat u het wegen en frankeren en geeft u het af

In het geval dat er van creditering (aankoopbedrag incl verzendkosten) sprake is; geschiedt dit binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending. Retourzendingen welke ongefrankeerd teruggezonden worden, zullen niet worden aangenomen omdat hierover strafport betaald dient te worden.

Heeft u verder nog vragen of opmerkingen kun u ons altijd contact met ons opnemen middels ons contact formulier.